Udskolingens fællesrum på Sorø Privatskole

Før

Før

Før og efter

Kunstværket går igennem de to etager

Nu kan væggen tale. Scan koden og se hvad der gemmer sig.

Dokumentationsgruppen laver film og interviews.

Vi sidder altid på radiatoren - nu er det mere bekvemt

Vi illustrerer pythagoras på vores selvlavede udebænk

72 drømme hænger nu i loftet

 

FRA INTETSIGENDE TIL ALTSIGENDE FÆLLESRUM PÅ SORØ PRIVATSKOLE
Vores udskolings fællesrum kunne forveksles med et intetsigende kommune-for-kontor og udtrykte ikke noget om os, der bruger rummet til daglig. Vi ville have at rummet udstråler læringsmiljø og viden, giver opholdsmuligheder og virker inspirerende og kreativt. Der er lavet videns-kunstværker og visualiseret 72 forskellige drømme og bygget fantastiske møbler.
Dyrup kom og holdt en workshop med os. De fortalte os, hvordan vi skulle male og hvilken maling, vi skulle bruge de forskellige steder. Det var en kæmpe hjælp. Hele to medarbejdere fra Silvan kom og hjalp os med at bygge møbler – det var ret sejt.

  • Lærer Marianne Krogh fortæller:
  • “Eleverne er gennem ugen blevet udfordret på mange forskellige måder, og de har arbejdet koncentreret og ihærdigt med opgaven. Den forandring rummet har gennemgået, er den synlige del af den forandring, der er sket. Der er også sket en forandring, en udvikling, inden i hver enkelt elev, som vil gavne dem resten af deres liv”
  • Skøn Skole innovationsuge har været rigtig god og meget anderledes. Jeg har virkelig glædet mig til at skulle i gang med det. Det er så fedt at se den udvikling og kunne se, at vi har udrettet noget. Vi kan gøre noget sammen i fællesskab. Tænk, at vi har udrettet alt dette sammen !!!Jeg har snakket med mange flere end jeg ellers gør. Det har åbnet op for et ellers forkrampet forhold, man har til mange og nu vil jeg bedre kunne samarbejde med dem, hvis vi bliver sat i gruppe sammen en anden gang. Jeg siger bare: tag imod Skøn Skole med kyshånd – det er ikke noget man kommer til at opleve igen – det er en stor chance.

    Jeg har brugt en hel del matematik i innovationsugen – og det er ikke ”kedelig matematik” – man bliver ligesom energisk af at skulle regne det ud.

    Når man ser resultatet af det man har lavet, får man en ubeskrivelig følelse, og når man ser det og helheden – ved man at det er helt unikt.

    Anne Holmark, 8x

 

 

Deltagere: 72 elever, 4 lærere, og 1 Skøn Skole medarbejder – samt hjælp fra pedeller, forældre og lokale virksomheder

Tid: 6 dage

Pilotprojekt Sorø
Nu skal det testes: kan man få ejerskab til et fællesrum ? Kan 72 elever blive enige om farver, design, funktioner og kreativt indhold?
Log ind og få adgang til alt indhold på Skøn Skole

Kilk på "Redskaber" i menuen og find downloads fra siden.

For at få checklister, idékataloger og andet materiale skal du have tilmeldt jeres klasse med et projekt.

Er du ny?

Tilmeld din klasse her

Har du glemt din kode?