En trappeopgang over to etager forvandles til et indbydende og inspirerende velkomstområde. 2 klasser fra 2.g. tager udgangspunkt i deres engagement som UNESCO-projektskole.
Et par skoleborde og stole er udskiftet med sofa, computerbar og vinduesmøbel, lavet af eleverne selv. Det giver ejerskab og stolthed og en viden om, hvad man kan bruge matematik og dansk til, når det omsættes til at kunne skabe en ny virkelighed.
Kan det at slibe, hamre, bygge og forskønne skabe fællesskab mellem flygtninge og danske unge?
Det er de unge og deres lærere på Toftevangskolen i Birkerød ikke i tvivl om.
På Sønder Skole i Holeby på Lolland har de engageret det lokale erhvervsliv og fået hjælp til deres projekt, og eleverne har fået indblik i praktiske erhverv.
Kloge m2 er når et så stort fællesrum bliver delt op i zoner, der klart signaliserer, hvad der skal ske her. Drømmezone, arbejds/stille-zone, snakkezone, bordfodbold osv.
Med stærk inspiration fra en stor kunstner blev det store fællesrum farverigt og æstetisk smukt. Et væld af funktionelle møbler har gjort rummet man bare gik igennem til et fantastisk arbejds- og hyggested
Skøn Skole med indre og ydre forskønnelse!
Et trivselsprojekt, hvor der arbejds med, hvordan man på bedste vis kan forene 24 forskellige personligheder i et rum.
Facit: Vi kan, hvad vi vil – men det kræver hårdt arbejde.
94 elever fra 7. årgang gjorde deres fællesrum brugbart. Med innovative møbler og flotte grafikker på væggene har de skabt et nyt flot læringsmiljø og en bedre skoledag.