
Gerne deler vi erfaringer og relevante artikler mv.
• Det er bare maling….. og en spandfuld handlekraft
• uddrag designprincipper Skøn Skole
• Det åbne kontorlandskab vi har i skolerne på godt og ondt
•DCUM: Om de fysiske rammer på erhvervsskoler
• GØR-DET-SAMMEN-projekter skaber fællesskab og forståelse blandt flygtninge og danske skoleelever
• Læringsrummets betyding – når de fysiske rammer taler
• Erhvervslivets ansvar for folkeskolen maj2016
• Personlighedsudvikling - det kræver en platform, initiativ og handlekraft
• Motivation eller modvind – 10 tips om hvordan du kan motivere
• Idéer, der rykker – Brede Værk, se video om innovationsprocessen:
• Brædstrup Skøn Skole projekt handlede også om at sætte fokus på den gode tone, se video:
• Også gymnasier kan få glæde af at forskønne selv. Se video her
• appetit på livet – en lærerberetning fra Skøn Skole innovationsugen – Gammelgaardsskolen, Århus, marts 2013
• Specialrækken, der kunne noget mere – artikel om Kildevældsskolens specialklasse jan 2013
• Innovativ undervisning – interview af Mette Wonsyld, Brædstrup Skole
• Kreativitet skal læres i børnehaven
• Personlig udvikling og ansvar – radiointerview med Hans Henrik Knoop
• Seks ud af ti skoler kan øge præstationerne ved at forbedre indeklimaet. Læs artiklen
• Antorini: Praktiske fag skal være del af overbygningen. Se artikel
• Formanden for Foreningen af Frie Fagskoler slår et slag for den praktiske gøremålsundervisning. Se artikel
• På med vanten – praktisk arbejde giver bonus i skolerne, Videnskab dk
• Tænk ud af boksen (Interview). Læs artikel
• Jyllandsposten: Styrk udskolingen med håndværk og teknik
• Folkeskolen.dk: Elever med lys i øjnene – kombinér teori og praktiske aktiviteter
• Børnerådets raport: Det-er-ikke-rummet
• DCUM: Det kreative underskud
• Skolelederen: 15266_SK0910_slut1
• “Forældre som en ressource”:Benedikte Ask Skotte
• “Elevernes skarpe stemme”: danske skoleelver artikel
• TV2/Lorry indslag 10.11.10 om sponsorater i skoler: TV2